Rand Fishkin van Moz ontdekte een interessant patent van Google, dat onlangs werd verleend. Het octrooi gaat over het gebruik van “merkzoekopdrachten” om de kwaliteit van een website voor een bepaalde zoekterm te bepalen. Dit betekent dat wanneer mensen veel naar onze website zoeken, ook de zoekterm “zoekmachineoptimalisatie” hoger scoort. Dit gebeurde natuurlijk evenredig. Wanneer mensen vaker zoeken (zoekmachineoptimalisatie), zal hun score hoger zijn. Dit klinkt als een logische rankingfactor. Als u bijvoorbeeld een vakantie in Turkije wilt doorbrengen, kiest u liever voor de websites van Arke en Thomas Cook in plaats van een onbekende boekingswebsite te gebruiken. Dit principe kan ook goed worden toegepast op lokale algoritmen. Elke plaats heeft veel lokale sterke merken. Het is logisch om deze deelnemers een voordeel te geven ten opzichte van lokale zoektermen. Deze ontwikkeling komt overeen met andere gebruikersfactoren die in het algoritme zijn opgenomen. Hoe beïnvloedt dit uw SEO? Dit betekent dat goede PR en SEO dichterbij komen. Vanwege deze rankingfactoren kan het bouwen van een merk steeds meer ondersteuning bieden voor uw SEO-werk. Deze ontwikkeling zet zich echter al geruime tijd voort. Ook op het gebied van linkbuilding worden goede PR en SEO steeds meer geïntegreerd. Zo kan Google beter bepalen welke pagina’s eindgebruikersvragen kunnen beantwoorden. Persoonlijk kan ik me voorstellen dat deze gegevens zijn verzameld en gebruikt. Ik denk echter dat het niet zo eenvoudig is om de laatste pagina te verbeteren om gebruikersvragen te beantwoorden. Sommige vragen kunnen immers pas worden beantwoord nadat een bredere context is gegeven, of nadat betrouwbare bronnen aangeven dat het juiste antwoord op een andere webpagina te vinden is. Wij zullen bijvoorbeeld niet gemakkelijk van een vreemde trekken wat de beste socialemediastrategie is voor ons bedrijf. Toen een van mijn relaties deze persoon echter aanbeveelde, waardeerde wij zijn mening al. In dit geval wordt aanbevolen om de link van pagina A naar pagina B te gebruiken. Hoewel wij de mogelijkheid van deze applicatie zag, denken wij dat het even kan duren om de daadwerkelijke applicatie in de zoekresultaten te zien. Wat denk je? Wat vind je van deze ontwikkeling? Zullen deze factoren de ranglijst beïnvloeden?
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |