Beeldrijk Assen
Image default
Mode en Kleding

Het logo van GUESS

Het driehoekige logo van GUESS, een van de meest herkenbare logo’s over de hele wereld, werd in eerste instantie bedacht tijdens de dagelijkse rit van de gebroeders Marciano over Olympic Boulevard in Los Angeles. Elke dag passeerden de broers een reclamebord van McDonald’s waarop stond: “Guess what’s in our new Big Mac?”. Dit lokte een komische discussie uit die resulteerde in de officiële naam van het bedrijf, GUESS.

Toen de bedrijfsnaam eenmaal vaststond, besloten Paul en Maurice dat er een vraagteken moest komen om het woord GUESS als een vraag te benadrukken. Ze speelden met de plaatsing van het vraagteken, experimenteerden met het naast het woord GUESS, maar besloten uiteindelijk het onder het woord te plaatsen. Van daaruit moesten de broers een ontwerp maken dat zou opvallen en het GUESS logo en vraagteken zou omsluiten. Ze trokken eenvoudig het woord over, waardoor de omgekeerde driehoek ontstond. Toen dit eenmaal besloten was, veranderde de punt in het vraagteken in een driehoekvorm voor extra nadruk en werden de nummers 1201 en 1203 aan het logo toegevoegd, die de suite nummers voorstellen naar hun eerste kantoor op de 12de verdieping op Broadway in het centrum van Los Angeles.

Op de driehoek staat ook U.S.A. om te verkondigen dat GUESS een Amerikaans denim merk is en om aan te geven waar het merk vandaan komt. Met het oog op de toekomst en de hoop van de Amerikaanse droom voegden Paul en Maurice binnen het driehoekige logo de woorden washed en jeans toe om uit te beelden waar ze bekend om hoopten te worden en het product waarmee ze begonnen.

Gerelateerde artikelen

Redenen om voor een personal shopper in Rotterdam te kiezen

Alle aandacht voor de moeder én dochter bij deze bruidswinkel in Rotterdam