Internet marketing

Storytelling: een schitterend voorbeeld

Marketing strategy books

Ik heb onlangs nog een opleiding in marketing gevolgd. En tijdens deze twee dagen werd een hele voorraad informatie ontvangen, die de omzet van elk bedrijf kan verdrievoudigen. En aangezien dit niet de eerste keer is dat ik ‘getrouwd’ ben, weet ik dat ik alles moet opschrijven. Maar tot mijn grote verbazing maakte ik de minste aantekeningen van deze training. En niet omdat er weinig bruikbare inhoud was.

Maar omdat bij elk voorbeeld een verhaal werd aangehaald dat zich in de herinnering nestelde. En dit soort communicatie wordt storytelling genoemd.

PRINCIPE VAN OPSLAG

De ontvangen informatie wordt binnen 72 uur vergeten, behalve de informatie die voor u van cruciaal belang is en die via verhalen wordt overgebracht. Dat is de reden waarom in onze tijd de richting van het vertellen van verhalen zich zo sterk begon te ontwikkelen. Of het nu gaat om een ​​online webinar, uw website of een televisiereclame.

Storytelling is het verstrekken van informatie door middel van verhalen, verhalen, fabels, gelijkenissen, anekdotes.

Je kunt deze richting een onderdeel van copywriting noemen. Het maakt ook gebruik van slimme trucs, alleen zijn ze gericht op het creëren van een specifiek verhaal, met intriges en een aangrijpend einde. Iets wat in veel teksten ontbreekt.

De belangrijkste taak van deze aanpak is ervoor te zorgen dat de gesprekspartner vanaf de eerste seconden begint deel te nemen / zich in te leven in de situatie van de protagonist, wat uiteindelijk leidt tot het noodzakelijke doel. En binnen marketing zijn er twee globale doelen:

Trein;

Verkoop (idee / voordelen / product).

Al het andere zullen subcategorieën en onderafdelingen van secties zijn. Bijvoorbeeld een verhaal bij een voorstelling over je mislukkingen, waardoor je besloot alles in het leven te veranderen en daardoor een oplossing vond, ideaal voor een sales lead.

Wanneer een verhaal over hoe een medewerker een 2-voudige overmatige vervulling van een persoonlijk plan heeft gemaakt, al een uitstekende aanwijzing zal zijn voor het feit dat u ernaar moet streven om beter te werken.

SOORTEN OPSLAG

Het gebruik van deze tool is zo breed dat ik helemaal geneigd ben te zeggen: je kunt hem overal gebruiken.

Laten we nu eens kijken naar enkele voorbeelden van het gebruik van storytelling in marketing. En ik moet meteen zeggen dat dit niet de hele lijst is. De soorten verhalen kunnen heel lang worden opgesomd en bedacht, laten we even stilstaan ​​bij de meest populaire.

  • Website

Je kunt op verschillende manieren subtieler zijn en een interessant verhaal presenteren op de site. Je kunt een interactief persoon maken die een verhaal vertelt over een bedrijf. Of je kunt de hele site maken in de vorm van een verhaal, waarbij elk scherm een ​​specifieke passage vertelt. Je kunt een website maken waar het hele verhaal op letterlijk twee schermen wordt gepresenteerd.

  • Chat-bot

Communiceer uw verhaal in digitaal zakendoen door te communiceren met een chatbot. Voor een van onze klanten hebben we zo’n regeling gemaakt. Waar de persoon aan de andere kant is, communiceert via vibe en telegrammen met onze bot door een antwoordoptie te kiezen. Naast een interessant verhaal is er ook een constante betrokkenheid bij vragen.

  •  Email nieuwsbrief

Of gewoon een e-mail, waarin u een idee door middel van een verhaal overbrengt of zelfs verkoopt. Overigens is het in Amerika populair om hele series brieven te maken, verhalen waarin er een relatie is als een serie. En volgens de wetten van het genre eindigt elke letter op het meest interessante moment.

  • Toespraak (online en offline)

Waarschijnlijk spreekt de pionier van de hele vertelbeweging in het bedrijfsleven. Het zijn verhalen die helpen om de nodige informatie op een hoogwaardige en diepe manier aan de luisteraar over te brengen, en het belangrijkste is dat ze een persoon tot actie aanzetten. Daarom bestaan ​​veel webinars nu voor 60-80% uit gelijkenissen, anekdotes en verhalen. Omdat ze klinken zonder een directe oproep om te kopen, maar ze praten erover.

  • Radio- / tv-reclame

Dit is moeilijk te implementeren omdat video’s meestal erg kort van duur zijn. Maar met een beetje raffinement kun je een beknopt en effectief verhaal maken. Een zuivelproducent kan bijvoorbeeld een verhaal filmen over hoe zijn product tot stand komt.

  • Video

Een zeer populaire implementatie op internet en sociale netwerken. Met behulp van video worden verschillende betekenissen overgebracht. Zo’n implementatie zien we vaak terug in online diensten, waar ze laten zien dat er een Martin was die elke dag klanten verloor. Tot ik erachter kwam … Nou, dan is alles duidelijk. Hier is een voorbeeld van zo’n vertelvideo.

  • Aanplakbord

Ik weet zeker dat je dergelijke verhalen over verhalen minstens één keer hebt gezien – twee spandoeken langs de weg, de eerste stelt een vraag en de tweede geeft antwoord. Dit is ook een soort verhaal, alleen heel, heel, heel kort. Maar het principe is hetzelfde.

  •  Marketingpakket

We hadden de ervaring met het maken van een marketingpakket voor een franchise, waarbij op alle pagina’s een speciaal getekend personage vertelde waarom onze franchise de beste is en welke voordelen de klant kan krijgen door voor ons te kiezen.

ACHT GEHEIMEN VAN OPSLAG

Hoe te schrijven, hoe te leren – dat wil zeggen, de regels en grondbeginselen van het vertellen van verhalen. Laten we het hierover hebben zonder vast te zitten aan een specifiek implementatieformaat, want we zullen er later over praten. Hieronder ziet u de basistrucs en technieken voor het vertellen van verhalen.

 1.Open lus

In de taal van onze melkweg, een open lus. Hieruit begint de structuur van het vertellen van verhalen op te bouwen – helemaal aan het begin moet je altijd de intriges doen. Zeg A en niet B. Je moet ervoor zorgen dat de gesprekspartner het einde van het verhaal wil horen. Daarom is er bij het zaaien altijd een kleine start bij het begin. Een voorbeeld uit het gezinsleven: “Schat, we moeten serieus praten.”

2.Afstemmen

Er bestaat zoiets als rapport – dit is wanneer een bepaalde synchronisatie plaatsvindt tussen twee mensen in acties, in woorden, in gebaren…..

KORT OVER HET HOOFD

Zakelijke story vertellen is geen reclame. Hoewel het een gemeenschappelijk doel heeft. Met behulp van storytelling, namelijk verhalen, leiden we de gesprekspartner tot een bepaalde gedachte. Dat wil zeggen, hij krijgt het gevoel dat dit hem niet is opgelegd, maar hij is hier zelf toe gekomen. Het verschil tussen wat je werd voorgesteld en wat je zelf in jezelf realiseerde, is erg groot. Daarom wordt deze technologie steeds vaker toegepast in bedrijven waar de opdrachtgever snel een negatieve beslissing neemt over werk.

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

b2b instagram

https://marketingbook.shop/
Internet marketing

Zoekvolume merk – een nieuwe rankingfactor?

google academy

Rand Fishkin van Moz ontdekte een interessant patent van Google, dat onlangs werd verleend. Het octrooi gaat over het gebruik van “merkzoekopdrachten” om de kwaliteit van een website voor een bepaalde zoekterm te bepalen.

Dit betekent dat wanneer mensen veel naar onze website zoeken, ook de zoekterm “zoekmachineoptimalisatie” hoger scoort. Dit gebeurde natuurlijk evenredig. Wanneer mensen vaker zoeken (zoekmachineoptimalisatie), zal hun score hoger zijn. Dit klinkt als een logische rankingfactor. Als u bijvoorbeeld een vakantie in Turkije wilt doorbrengen, kiest u liever voor de websites van Arke en Thomas Cook in plaats van een onbekende boekingswebsite te gebruiken.

Dit principe kan ook goed worden toegepast op lokale algoritmen. Elke plaats heeft veel lokale sterke merken. Het is logisch om deze deelnemers een voordeel te geven ten opzichte van lokale zoektermen. Deze ontwikkeling komt overeen met andere gebruikersfactoren die in het algoritme zijn opgenomen.

Hoe beïnvloedt dit uw SEO?

Dit betekent dat goede PR en SEO dichterbij komen. Vanwege deze rankingfactoren kan het bouwen van een merk steeds meer ondersteuning bieden voor uw SEO-werk. Deze ontwikkeling zet zich echter al geruime tijd voort. Ook op het gebied van linkbuilding worden goede PR en SEO steeds meer geïntegreerd.

Zo kan Google beter bepalen welke pagina’s eindgebruikersvragen kunnen beantwoorden. Persoonlijk kan ik me voorstellen dat deze gegevens zijn verzameld en gebruikt. Ik denk echter dat het niet zo eenvoudig is om de laatste pagina te verbeteren om gebruikersvragen te beantwoorden. Sommige vragen kunnen immers pas worden beantwoord nadat een bredere context is gegeven, of nadat betrouwbare bronnen aangeven dat het juiste antwoord op een andere webpagina te vinden is.

Wij zullen bijvoorbeeld niet gemakkelijk van een vreemde trekken wat de beste socialemediastrategie is voor ons bedrijf. Toen een van mijn relaties deze persoon echter aanbeveelde, waardeerde wij zijn mening al. In dit geval wordt aanbevolen om de link van pagina A naar pagina B te gebruiken. Hoewel wij de mogelijkheid van deze applicatie zag, denken wij dat het even kan duren om de daadwerkelijke applicatie in de zoekresultaten te zien.

Wat denk je? Wat vind je van deze ontwikkeling? Zullen deze factoren de ranglijst beïnvloeden?



Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html